Koronawirus a świat gier

Sprawdzamy jak Koronawirus wpłynął na życie graczy. Czy branża gier wytrzymała kryzys COV2? Odwołano wszystkie imprezy związane z grami.

            Pandemia zmieniła naszą planetę nie do poznania. W krótkim czasie zmieniło się życie milionów ludzi. Jak to wpłynęło na nas graczy i na branże gier? Sprawdźmy to.

Gospodarka

            Według głównego urzędu statystycznego niemal każda branża została mocno poturbowana w dobie pandemii. Wskaźnik ogólnego klimatu koniunktury do niedawna był dla nas korzystny, by w końcu poszybować w dół niezgorzej niż samolot Junkers 87, przy zrzucaniu bomby.

            Co jednak bardzo ciekawe branża gier ma się teraz świetnie. Ludzie zamknięci w domach z braku innych zadań i możliwości pracy zdalnej oddali się nadrabianiu w gry. Ilość streamów i ich długość bije wszelkie rekordy. Notowania WIG-Games czyli indeks skupiający największych producentów gier w Polsce zanotowały wzrost o około 50%! Ponad to ogólny wzrost w notowaniach w branży gier liczy się na około 19%, w porównaniu z rokiem poprzednim 12%.

Gracze a Cov2

            A co z nami? Co z graczami? Tutaj również można zauważyć zarówno pozytywne strony jak i negatywne. Z jednej strony, gracze mieli pod względem czasu na gry, świetny rok. Praca zdalna pozwoliła w przerwie odpalić grę, ograniczenie szkoły i zdalne lekcje to już w ogóle dla najmłodszych graczy złote rozdanie, a i stream ma się silniej niż kiedykolwiek.

            Z drugiej strony odwołano niemal wszystkie imprezy związane z branżą jakie tylko się odbywały. Z powodu pandemii nie mogliśmy w tym roku pokazać Wam Poznań Game Arena. Która w roku ubiegłym cieszyła się rekordową popularnością. A zamknięci ludzie w domach, mają o wiele większe trudności z nawiązywaniem relacji niż dotychczas.

Na zakończenie

            Jak sami widzicie epidemia dotknęła wszystkich i wszystko co znane do tej pory. Jeżeli mogę to zachęcam to jak największej odpowiedzialności społecznej, noszenia masek i uważania na siebie nawzajem. Jestem jednak dumny ze społeczności graczy, która jako jedyna jeszcze przed pandemią zamykała się w swych jaskiniach aby ograniczyć kontakt z innymi ludźmi i oddawała się samotnemu graniu w gry. Nie każdy bohater nosi pelerynę!

Podziel się wiedzą z innymi

Komentarz do postu